Nové technologie pro bezpečnou identifikaci dronů
Společnost Dronetag s.r.o. využila know-how Českého vysokého učení technického v Praze (ČVUT) v oblasti zabezpečení dat satelitní komunikace k vývoji systému…
V souvislosti s připravovanou expanzí na zahraniční trhy a plánovaným rebrandingem designu obalů a webu se obrátila česká společnost TRIME s.r.o. na Technologické centrum Praha s prosbou o poradenství týkající se ochrany duševního vlastnictví. Český start-up se specializuje na výrobu a online distribuci řady přírodních produktů, zejména vitamínů, zdravých přírodních potravin a různých doplňků stravy, s využitím špičkových vědeckých poznatků se zvláštním důrazem na ekologický původ a udržitelnou výrobu jednotlivých složek.
Odborníci z TC Praha provedli podrobnou analýzu obchodního modelu TRIME a vyhodnotili jeho hodnoty duševního vlastnictví, včetně dosud nechráněných duševních aktiv, v kontextu současného obchodního modelu společnosti i vzhledem k plánované expanzi do zahraničí a průmyslovému vzoru obalů. Analýza odhalila oblasti duševního vlastnictví, které byly uznány jako cenná aktiva zasluhující další ochranu a/nebo rozvoj.
Za prvé, důležité know-how společnosti TRIME souvisí se sítí specializovaných mezinárodních subdodavatelů, kteří dodávají řadu důležitých ekologických složek. Další důležité interní know-how, které má pro společnost podobný význam, představuje seznam zákazníků společnosti TRIME, včetně jejich osobních údajů, preferencí a zdravotních požadavků.
Po podrobné analýze interních postupů ve společnosti doporučili odborníci TC manažerům společnosti TRIME přijmout další opatření vedoucí k důkladnější ochraně údajů, včetně doložek o důvěrnosti připojených k osobním smlouvám některých klíčových zaměstnanců. Dále vzhledem k plánům společnosti expandovat na zahraniční trhy EU i mimo ně lze očekávat, že se hodnota národní ochranné známky TRIME zvýší, a proto si zaslouží širší ochranu prostřednictvím evropské ochranné známky EU. Poslední hodnotou duševního vlastnictví zjištěnou ve společnosti byl jedinečný design některých obalů (malých plastových a/nebo skleněných lahví), v nichž jsou konečné výrobky distribuovány koncovým zákazníkům. Společnost na základě doporučení návrhy přijala a implementovala.
Pokud i ve Vaší firmě řešíte podobné otázky, neváhejte se obrátit na V. Suchého (TC Praha), suchy@tc.cz.