Shrnutí první části webináře Access to finance
Technologické centrum AV ČR v rámci aktivit sítě na podporu podnikání Enterprise Europe Network uspořádalo v úterý 15. září první část webináře „Access to…
Dnešním dílem uzavíráme seriál o online nástrojích, vhodných pro práci z domova. Představili jsme vám doposud nástroje pro time management, myšlenkové mapy, online průzkumy, videokonference a práci v týmech. Tentokrát se zastavíme u nástrojů používaných k online správě souborů, k pořizování, organizování a archivaci poznámek (osobní asistent) a jako interaktivní tabule.
Online správa souborů
Dropbox
Dropbox je velmi populární nástroj pro ukládání souborů. Dropbox klient umožňuje vložit jakýkoliv soubor do určené synchronizované složky ve správci souborů, čímž dojde k nahrání tohoto souboru do webového úložiště a rozšíření na všechna synchronizovaná zařízení. Uživatelé také mohou odeslat data ručně přímo přes webové rozhraní a webový prohlížeč.
Díky tomu lze Dropbox považovat za alternativu k tradičním přenosným mediím a dalším podobným formám přenosu dat jako FTP nebo emailové přílohy. Klient nemá omezenou velikost souboru pro synchronizaci, ovšem přes webové rozhraní lze nahrát soubor o maximální velikosti 10 GB.
Zajímavou výhodou Dropboxu je to, že synchronizuje pouze tu část souboru, která se změnila, a tak omezuje využívání internetu na minimum. Pokročilí uživatelé vymysleli celou řadu inovativních využití tzv. mashup technologie, které rozšiřují funkčnost Dropboxu. Patří mezi ně např. posílání souborů do Dropboxu přes Gmail, používání Dropboxu jako zálohy chatu z IM klientů, řízení hesel.
Box podobně jako Dropbox bezpečně ukládá, spravuje a sdílí soubory, fotografie a dokumenty prostřednictvím cloudu, kde lze zdarma ukládat až 10GB dat. Aplikace Box umožňuje jednoduchý přístup k uloženým datům - z počítače nebo mobilního telefonu. Rovněž nabízí řešení pro různá odvětví, jakými jsou např. finanční služby, vzdělávání, zdravotnictví, retail, a také řešení pro různé oblasti businessu, jako např. marketing, finance, lidské zdroje, inženýring.
Osobní asistent
Evernote je službou, která byla vytvořena za účelem pořizování nejrůznějších typů poznámek, nápadů, s jejich následnou archivací. Poznámka může mít povahu formátovaného textu, webového článku (ať už kompletního nebo výstřižku pomocí nástroje Webclipper), fotografie nebo třeba mluveného slova. Součástí každé z poznámek může být také příloha v podobě souborů. Poznámky je možné organizovat do zápisníků, značkovat prostřednictvím štítků, mohou být editovány více lidmi, anotovány nebo exportovány.
Aplikace Evernote slouží k pořizování nejrůznějších typů poznámek, jejich organizování a archivaci. Můžete si snadno uložit cokoliv, na co na internetu narazíte. Později se k tomu lze vracet. Také si můžete ukládat vlastní obrázky a dokumenty, což je praktické především tehdy, když si potřebujete udržet přehled o nějakém tématu, kterým se zrovna zabýváte.
Evernote nabízí:
Interaktivní tabule
Jamboard je digitální tabule, která i rozsáhlým týmům umožňuje načrtávat nápady a ukládat je v cloudu, aby se k nim dalo přistupovat z libovolného zařízení. Tato aplikace je pro zákazníky G Suite, kteří vlastní zařízení Jamboard.
Jamboard vypadá jako televize, ale ve skutečnosti je to digitální tabule se 4K rozlišením, HD kamerou, reproduktory a Wi-Fi, zaměřená na týmovou spolupráci a integraci Google služeb. Díky tomu můžete jednoduše používat například videokonference v Hangouts.
Ke psaní na tabuli se používá speciální pero, které nepotřebuje baterie. Mazat napsaný text lze speciální gumou nebo i rukou. Kromě pera a gumy budou k dispozici i speciální virtuální pomůcky, jako lístečky s poznámkami nebo třeba nástroje ke kreslení. Dále podporuje Google dokumenty, tabulky, prezentace a také Google Photos. Každý jednotlivý nákres a poznámky se ukládají na Google Disk a jsou označeny jako “Jam”.
Miro je online platforma pro interaktivní tabule, která umožňuje týmům efektivně spolupracovat - od brainstormingu s digitálními poznámkami po plánování a správu agilních pracovních toků. Poskytuje základní funkce pro smartphony Android a plnohodnotnou aplikaci pro tablety.
Prostřednictvím aplikace lze snadno digitalizovat ručně psané poznámky a připojit je online na digitální tabuli a pozvat členy týmu ke spolupráci na dané věci. Lze nahrávat dokumenty, fotky, grafy, tabulky atd.
Hlavní parametry aplikace jsou:
Mural je nástroj pro týmovou spolupráci, například pro brainstorming, organizaci práce, diskuze atp. Díky němu lze s kolegy spolupracovat online, tvořit canvasy, vkládat lístečky a další objekty a diskutovat nejen o návrzích. Slouží týmům, které řeší složité výzvy, stejně tak podporuje přemýšlení o jednotlivých návrzích či organizaci tzv. agilních procesů.
Nástroj lze využít například na tvorbu různých canvasů jako jsou například Business Model Canvas, Lean Canvas, ale také na Persony, Roadmapy nebo Moodboardy. Nástroj je placený.
Mural nabízí:
Technologické centrum AV ČR v rámci aktivit sítě na podporu podnikání Enterprise Europe Network uspořádalo v úterý 15. září první část webináře „Access to…
Doposud jsme se věnovali nástrojům pro time management, myšlenkové mapy, online průzkumy a videokonference. Microsoft Teams Jedná se o nástroj pro týmovou…